De MX5 staat voor ons voor uniek, kwaliteit, sportief en vooral: genieten!
Autorijden doen wij al vanaf onze vroegste jeugdherinnering.
Altijd met veel plezier en steeds met een bovenmatige interesse in de machine,
terwijl we ook van de reis zelf genieten.
Bovengemiddelde interesse in de machine
Die bovenmatige interesse in de machine kwam snel goed van pas toen we gingen karten.
Met het karten ontsproot de liefde voor de techniek pas echt: de techniek van het rijden
zelf en dat die pas goed tot zijn recht komt met een perfect werkende machine.
Het karten heeft bij ons geleid tot een grote liefde voor fijnafstelling van de wegligging en motor.
Als je dat perfect voor elkaar krijgt wordt de kart/auto voorspelbaar, controleerbaar,
beheersbaar, daarmee veilig en, als je er sportief mee rijd, erg opwindend.
Na >10 jaar karten toch ook maar de auto geprobeerd om mee te sporten, en de MX5 is een sportwagen die veel waar voor het geld bied, dat werd de eerste keuze.
Daar zijn we nooit meer van af gestapt, en intussen rijden we er ook in als “daily driver”.
Een MX5 is wel heel anders
Met de MX5 is het wel heel anders rijden dan een kart: 900Kg tegenover 160Kg.
De PK-kilo verhouding is ook heel anders….
Je kan er met z’n tweeën in zitten……
En een auto heeft ook veel meer onderdelen..
We hebben in de kartwereld geleerd dat alleen een perfecte afstelling van motor en kart
goed genoeg is.
Één slordigheidje en je rijdt niet meer vooraan, maar in het middenveld en verlies je al
snel een seconde per ronde…
Werken aan auto’s
Het werken aan auto’s en karts is voor ons vanuit het sportverleden waar alles perfect
moet werken om goede rondetijden te kunnen halen dé bron van ons plezier.
En het zit intussen zo vast tussen de oren dat we zonder er speciaal over na te denken
altijd voor het beste gaan.
Toen we onze eerste MX5 kochten (een rode NA die klaar stond om gesloopt te worden), moesten we veel dingen repareren om hem betrouwbaar en leuk te maken en te houden.
Kortom, met die overstap viel er ineens weer veel opnieuw te leren.
De MX5 is voor ons een ideale bron van inspiratie: hij is prachtig, geweldig goed ontworpen
en ook nog eens prima gebouwd.
Wanneer je in de MX5 wereld stapt merk je dat het een aparte auto is, die niet voor
iedereen is. Er zijn geen mensen die een MX5 kopen uit praktische overwegingen.
Je vindt hem waarschijnlijk gewoon zó mooi dat je alle mogelijke nadelen voor lief neemt.
iedere MX5 eigenaar heeft zo zijn/haar eigen reden, maar bij diegenen die er een hebben
is onmiskenbaar het bezitten van zo’n ding een (deel van) een hobby.
Een MX5 is daarom per definitie maatwerk.
Dat is een grote bonus van het werken aan de MX5: het is een mooie, goed gebouwde auto
die je mooie prestaties kan laten leveren voor mensen die graag plezier beleven aan hun auto.
Of het nou genieten van de wereld, het open dak, de techniek of de sportiviteit is,
het is altijd genieten.
De manier waarop jij plezier beleeft aan je MX5 bepaald voor ons hoe we hem af moeten
stellen als we hem repareren of onderhouden: een MX5 die de mille-miglia gaat rijden
zullen we anders behandelen dan één die dagelijks in de file staat op de A12.
B.A.R. principe: Beschaafd, met Aandacht en Respect.
Zowel de eigenaren/eigenaressen als de auto’s zelf behandelen we altijd op dezelfde
manier: met ons B.A.R. principe: Beschaafd, met Aandacht en Respect.