We vinden het erg leuk als je met je vragen langs komt: bakkie espresso/cappuchino of thee er bij en je krijgt overal antwoord op. Dan kunnen we het ook over je MX5 in het algemeen hebben, veel leuker dan alleen een gerichte vraag beantwoord krijgen.
Hieronder een paar antwoorden op standaard vragen:
Ja, als het voor jou geen probleem is.. we werken altijd zo zorgvuldig mogelijk, dus snelheid staat niet bovenaan de prioriteitenlijst. Maar je bent meer dan welkom om in de lounge op de bank met een kopje koffie of thee te wachten. De werkplaats mag ook (op eigen risico) en dan leggen we je precies uit wat en waaróm we doen wat we doen.
Nee, dat hoeft niet. Wil je speciale aandacht of wachten op je auto is het wel verstandig. Dan houden we de tijd voor je vrij.
We zijn geen APK-keurmeester en hebben ook geen remmentestbank. Dus we kunnen zelf geen APK keuring uitvoeren.
Wat we wel kunnen is zorgen dat jouw auto probleemloos door een APK-keuring komt. Dus ja, we doen APK, maar dat moet echt op afspraak. Je laat de auto bij ons achter zodat we eventuele APK-gerelateerde reparaties netjes en naar onze kwaliteitsnormen kunnen uitvoeren. Alles in overleg uiteraard.
Nee.
Voor alles wat we doen geldt:
Het kost misschien niet minder dan bij anderen, maar je krijgt altijd veel meer.
Wij hebben gekozen om al onze energie in de mx5 te stoppen, omdat het een hele speciale en tegelijkertijd betaalbare sport/plezier auto is die met veel zorg wordt gebouwd.
Hoe je olie kunt verversen vind je hier; de olie volgens de handleiding van de fabriek:
Voor de NA en NB gebruik je 10w40 A3/B4, Wij gebruiken Castrol Magnatec
er gaat ongeveer 3.6 liter, inclusief filter in.
Voor de NC gebruik je 5w30, wij adviseren Mazda Original Oil Ultra
er gaat ongeveer 4.3 liter, inclusief filter in.
Voor de ND gebruik je 0w20, wij adviseren Mazda Original Oil SUPRA-X
er gaat ongeveer 4.2 liter, inclusief filter in.
Iedere MX5 is super betrouwbaar en gewoon geschikt voor dagelijks gebruik en in alle weersomstandigheden. Doordat ze zo betrouwbaar zijn hoef je niet op de leeftijd te letten, het is vooral je eigen voorkeur die de doorslag moet geven.
Elk model heeft duidelijk zijn eigen styling en techniek al kunnen we zeggen dat de NA met de omhoog klappende koplampen toch het grootste stijlicoon is.
De NB lijkt technisch gezien veel op de NA maar ziet er heel anders uit met de de meer vloeiende lijnen in de body.
De NC is echt een evolutie in uiterlijk én technisch, toch onmiskenbaar een MX5. Wel de zwaarste van de vier. Door de multilink ophanging achter kan die nóg strakker sturend gemaakt worden dan zijn oudere broertjes/zusjes NA en NB.
De ND is het nieuwste model. Technisch vooruitstrevend, maar toch net zo licht in gewicht als de NA, heeft ook die multilink ophanging en ook het uiterlijk heeft weer de potentie om een stijlicoon te worden.
Als we ze hebben vind je ze hier: Occasions en onze auto’s
We willen je daarnaast altijd helpen zoeken naar jouw droom-MX5, in binnen- en buitenland.
Ja, dat kan zeker.
Wil je een grotere motor dan helpen we je graag aan een 1.8 voor in je NA.
Je leest er hier alles over.
Is je motor onherstelbaar kapot, dan reviseren we je blok voor je.
Wil je bijvoorbeeld een V6 in je MX5, kom dan vooral langs en we bespreken het. We ondersteunen je, of als je geen tijd of ruimte hebt, kunnen we de complete swap voor je uitvoeren.
Jazeker, we hebben een autotrailer waarmee we je auto op kunnen halen.
Wij vinden van wel. De NA is intussen 33 jaar oud en een iconische auto met zijn prachtige lijnen en kart-achtig stuurgedrag.
Ze lopen richting de categorie oldtimers. De belastingdienst denkt daar zo over: overgangsregeling.
Maandag t/n Zaterdag van 9:00 – 17:00
Zondag van 10:00 – 17:00
Eigenlijk geen dag uitgezonderd, maar het staat altijd op de thuis pagina als er iets speciaals aan de hand is.
€55,= (ex BTW)
Ja, we hebben er zelfs twee! Maar alleen als je hem echt nodig hebt en er niet teveel kilometers mee maakt.