Diagnose

Ik kijk, maar wat zie ik nu eigenlijk?

Je rijd in je auto…. hij voelt toch anders dan anders..
Tijdens een proefrit besef je dat je liever meer zou willen weten over zo’n MX5..
Je wilt een échte autovakantie gaan doen, en onderweg natuurlijk geen gezeur..
Eigenlijk wil je dat je MX5 sneller is en/of beter stuurt, maar wat is daar voor nodig?

Het is lastig om alles van je MX5 te weten, en op internet beloofd iedereen het antwoord te hebben, maar je weet wel dat zoiets niet altijd waar kan zijn.
Een MX5 is een moderne auto (ook al vanaf de eerste NA), en alles heeft invloed op al het andere aan die auto.
Dat wat je ziet aan de buitenkant is keurig vormgegeven en om daadwerkelijk kennis over je auto te vergaren moet je vaak vieze handen maken en goed gereedschap hebben.
De buitenkant verteld vrijwel nooit niet het hele verhaal.

Wij repareren en verbouwen dagelijks MX5’s: van de eerste NA tot ND’s die nog nieuw ruiken 🙂. Van exemplaren die hun hele leven vertroeteld zijn tot de pechvogels die alleen maar gebruikt, maar waar niet naar omgekeken is.
We leren daardoor wat er wanneer kapot gaat.

Weet je niet wat je hoort of ziet?

Wil je een MX5 kopen of denk je dat er mogelijk iets kapot is, dan kijken we je auto na en zoeken naar de oorzaak of beoordelen de symptomen.
Bel of kom langs met je auto en we maken een testrit, lezen hem uit (indien mogelijk) en bekijken de auto van binnen en van buiten.
Het gebeurd maar heel zelden dat we iets niet (direct) kunnen diagnosticeren, maar als het gebeurd zijn we daar open en eerlijk over.

Wij weten wat er wanneer kapot gaat

Niet omdat wij nu zo slim zijn, maar we maken gewoon 100 keer zoveel mee met MX5’s als een eigenaar van een of een paar exemplaren.
Daarnaast zijn we ook nog eens bovenmatig geïnteresseerd in de MX5 én we zoeken steeds naar perfectie voor ons en jullie rijplezier, hoe je “rijplezier” dan ook bedoeld.


Wij hebben veel verschillende klanten:

  • die alleen op de perfecte dag de MX5 uit de garage halen,
  • dag in dag uit de MX5 gebruiken
  • alleen maar tochten met de club maken
  • het liefst de hele dag naar hun MX5 kijken
  • het uiterlijk totaal negeren, zolang hij maar die 300 PK blijft leveren
  • hun spaargeld allemaal in het interieur stoppen
  • bij ons gebruikte banden af komen halen om ze al driftend op te roken
  • nog nooit de PK’s hebben gebruikt
  • die steevast klagen over het benzineverbruik en de hoogte van de snelheidsovertredingen
  • de auto al 30 jaar hebben
  • die al wel de MX5 hebben, maar nog geen rijbewijs…….

Verhalen, verkooppraatjes, de naakte waarheid.

Kom je bij ons voor een diagnose, dan geven we je die, op maat gemaakt.
Dus verschillende mensen krijgen voor dezelfde auto verschillende diagnoses.
Niet voor de actuele stand, die is uiteraard feitelijk hetzelfde, maar het reparatieadvies.
Dat kan namelijk voor ieder gebruiksdoel anders zijn, dus als jij verteld hoe je de auto denkt te gaan gebruiken, vertellen wij je wat daarvoor nodig is.