combinatie uitlaatspruitstuk en afstelling in de ECU: 20Pk
Een heel goed ontworpen uitlaatspruitstuk is eigenlijk het enige wat altijd wel PK en Nm’s oplevert. Puur omdat zo’n spruitstuk bij een normaal afgestelde motor al beter (sneller) de verbrandingsgassen afvoert. Zo kan er meer vers lucht/benzinemengsel naar binnen voor de volgende verbranding.
Zorg je daarnaast voor een meer wat gedurfder -maar nog steeds veilige- afstelling van de motor vanuit de afstelbare ECU, win je zo maar 20Pk én 25Nm trekkracht zonder de levensduur van je motor in gevaar te brengen.
combinatie kop maximaal vlakken en MS III: 25Pk( NA en NB)
Je cilinderkop bevat naast de hele “kleppentrein” ook een flink gedeelte van de verbrandingskamer. We kunnen bij ons revisiebedrijf een stukje van de onderkant van de kop af laten halen (max 0,635mm). Daardoor wordt de compressie verhoogt.
Dat, in combinatie met het optimaal inregelen van de verbranding levert je 25Pk en zo’n 30Nm trekkracht op. Heel duidelijk te merken, maar nog steeds binnen alle marges: je motor blijft heel en levert toch tussen de 135 en 150 PK, afhankelijk van welke motor je precies hebt. En dan niet zo maar PK’s zoals bij chip-tuning, maar echt goed bruikbaar door de afstelling.
Alle drie samen: uitlaatspruitstuk, kop en ECU-tuning: zeker 30 Pk.
De ECU van Mazda MX5 NA of NB vervangen door eentje die je zelf af kunt stellen geeft de mogelijkheid om van de uiterst veilige waarden van Mazda af te wijken naar een gebied waarin de motor meer PK’s levert. De ECU van de NC en ND hoef je niet te vervangen: daar kunnen we wel in. Wij doen dat zó, dat de motor goed te bedienen blijft, normaal start bij koud en warm weer, en ook nog betrouwbaar blijft.
De combinatie van efficiënter afvoeren van de verbrandingsgassen (NA/NB/NC) en een hogere compressie (NA/NB) waardoor je een beter cilindervulling krijgt geeft ineens veel meer rendement als je de verbranding ook optimaliseert.
Chiptunen volgens MX5onderhoud en naar onze kwaliteitsnormen.
30Pk en minstens 30Nm: je kent je eigen auto niet meer terug. Ineens heb je een auto met zo veel koppel dat hij veel makkelijker en soepeler rijd wanneer je het rustig aan doet. Maar, als je een keer flink gas geeft en hem doortrekt komt ook nog dat extra vermogen! De ECU zorgt er dan voor dat je vermogen blijft houden tot de toerenbegrenzer je tegenhoud.