Je kan de NC en ND tunen/afstellen met een laptop en de juiste software.
Dankzij wereldwijde wetgeving voor autofabrikanten zijn ECU’s (motormanagement computers) niet meer helemaal dichtgetimmerd.
En wij weten, als we eenmaal binnen zijn, wel hoe je zo’n motor af moet stellen.
Er is inmiddels prima software waarmee je op de ECU van een NC of ND kunt komen, en wij hebben een licentie.
Geef ons een verbrandingsmotor en wat goede software en je hebt geen kind meer aan ons….., we bestuderen de boel net zo lang als nodig is om de software te doorgronden.
De signalen die de motor zelf geeft, daar weten we al heel lang wel raad mee 😎.
Wat is nu het verschil tussen de afstelling die Mazda doet en die van jullie?
Mazda maakt duizenden ND’s, en voorheen NC’s.
Voordat de productielijn van start gaat wordt er al een flinke berg motoren gemaakt en getest.
Ergens in die procedure wordt er besloten welke afstelling er in productie genomen wordt.
Alle auto’s krijgen dan die afstelling, en steekproefsgewijs wordt dat gecontroleerd.
Maar geloof het of niet, ondanks de hypermoderne productiemethoden van Mazda is ieder blok toch net even anders, dus maatwerk is nog steeds de enige manier om het echt goed te doen.
Maar waar Mazda zich duizenden uren aan tests kan veroorloven en wij niet, kunnen zij zich geen maatwerk veroorloven, en wij wél 😁.
Dus hebben we inmiddels goede afstellingen voor NC’s en ND’s ontwikkeld die we voor iedere auto weer opnieuw op maat maken.
Je wil wél extra trekkracht en PK’s, maar niet alleen op papier: het moet juist aanwezig zijn wanneer jij dat wilt.
Een auto met een gebruiksaanwijzing is leuk voor freaks, maar wil je hem normaal kunnen gebruiken en juist dan profijt hebben van je tune:
daar is dat maatwerk nu noodzakelijk voor.
Wij tunen voor freaks, maar ook (en eigenlijk meestal) voor mensen die gewoon plezier willen maken met hun NC of ND.
Hoe lang duurt het en wat kost dat en wat krijg ik dan?
We zijn snel -want we hebben de boel al voorbereid- en we vinden het leuk als je meekijkt, maar door dat maatwerk kost het nog wel een paar uur.
Wat kost het?
€ 450,= incl. BTW
Wat krijg ik?
Zoveel als jou blok aankan zonder dat je schade van je tune krijgt.
We verkopen geen cijfers, maar reken op:
NC | PK | NM |
1.8 | 10 | 15 |
2.0 | 10 | 15 |
ND | PK | NM |
1.5 | 15 | 15 |
2.0 | 15 | 15 |