Deze auto is van een autofotograaf.
Hij maakt foto’s van de occasion collecties van autobedrijven voor reclame doeleinden.
Niet verbazend dat hij vindt dat hijzelf, maar vooral zijn auto er goed uit hoort te zien.
Hij rijdt beroepshalve in allerlei auto’s.
Vooral de wat duurdere, grotere auto’s moeten op de foto,
dus die auto’s maakt hij mee in ritjes naar de fotostudio of fotogenieke plekjes.
Hij weet dus heel goed hoe een dure auto voelt.
Zijn NA hebben wij intern technisch opgewaardeerd tot een “grote” auto, hijzelf heeft gezorgd voor de uiterlijkheden.
Die samenwerking tijdens het project maakt dat hij nu graag en als een tevreden mens in zijn betrouwbare, snelle, sterke, representatieve en comfortabele NA rijdt.
Technisch hebben we aangepast:
Hij staat op TEIN FlexZ, door ons afgesteld en uitgelijnd, zodat de auto altijd vertrouwen geeft en rotsvast op de weg ligt.
Je maakt je auto daarmee circuit waardig als je wilt, maar deze heer gebruikt ze voor het comfort. Dat gaat dus heel goed samen, als je de auto netjes afstelt.
De rijhoogte: verkeersdrempels zijn geen probleem, uiterlijk knapt hij er wel van op zonder extreem te worden, en ook de wegligging wordt er beter van 😁:
De motor was de 90PK 1.6 versie. Het is nog steeds hetzelfde blok, maar nu door de Garret turbo en Megasquirt ECU een soepel en zijdezacht lopende sleeper met ±200PK waarmee je gewoon op zondagochtend door een woonwijk kunt rijden, maar die moeiteloos alles doet waar je om vraagt, nu, en met goed onderhoud nog heel lang:
dit is het moment dat de motor na de aanpassingen weer terug mocht
De motorruimte na de “grote beurt”:
De intercooler, die er voor zorgt dat je altijd het vermogen hebt wat je wilt, ongeacht de buitentemperatuur zie je alleen maar vanuit een laag gezichtspunt:
De koppeling:
Je voelt het niet, je bedient hem net zo makkelijk als de standaard koppeling, maar hij kan gemakkelijk de extra kracht aan:
En zo hebben nog van alles aan de techniek gedaan om uiteindelijk de droomauto van deze heer werkelijkheid te maken.
De rolbeugel, stoelen, gordels en stuur….
Leuk project
Niet het eerste, en zeker niet het laatste, wel eentje waar meneer en wij zelf ook met veel plezier en een beetje trots op terugkijken.